Platform voor Senioren

Jouis helpt senioren om hun leven leuker en makkelijker te maken,
zodat ze in goede gezondheid kunnen blijven genieten.

Op het platform kun je contact maken met gelijkgestemde uit je regio en
reiken wij informatie en tools aan om net zoals de mensen in de Blue Zones
te blijven genieten in goede gezondheid. Kortom alles om je leven plezieriger te maken.

Is het glas half vol, of half leeg?

Is het glas half vol, of half leeg?Half vol natuurlijk!In deze aflevering van de Jong Bloed podcast zoomen Jaap Jongbloed en Wies Verbeek, samen met Prof. Ernst Bohlmeijer in op het belang van optimistisch zijn.Ook

LEES MEER

De doorsnee Nederlander eet graag een sneetje brood. Zo’n 85 procent van de Nederlanders eet dagelijks een boterham. Onder senioren is dit percentage

Lees meer

Elke maand vind je ter lering ende vermaak op Jouis.nl een boekentip. Dat kan variëren van kookboeken tot leesboeken, van hobbyboeren tot kijkboeken.

Lees meer

Het klinkt zo gemakkelijk: 1,5 tot 2 liter vocht per dag binnenkrijgen. Maar zo gemakkelijk is dat in de werkelijkheid nog niet altijd,

Lees meer

Het eiland waar mensen vergeten te stervenDe bewoners van het Griekse eiland Ikaria worden doorgaans heel oud. De dementie cijfers behoren tot de

Lees meer

Internet wordt nog steeds met het jaar belangrijker. We gebruiken het om te WhatsAppen of te Facetimen met familie en vrienden, of om

Lees meer

"Lopen is ontzettend belangrijk", constateert Prof. Dr. Erik Scherder en daar is geen woord aan gelogen. In deze video legt Scherder uit waarom

Lees meer

LEEF JE
GOUDEN JAREN 
MET JOUIS!


Als JOUIS member ontvang je:

  • Tips
  • Recepten
  • Nieuws items
  • Evenementen

Blue Zones

Het geheim van gezond en gelukkig oud worden

Blue Zones kenmerken

Recept Uitgelicht

IKARISCHE TABOULEH SALADE

IKARISCHE TABOULEH SALADE

Zoveel ingrediënten, maar toch in 20 minuten een fantastische salade op tafel.

Deze salade uit het Griekse Ikaria is ontzettend veelzijdig en smaakvol. Onbewerkte olijfolie, wilde groenten en bonen maakt deze maaltijd typisch Mediterraans. Kies voor bulgur als vervanger van rijst. In bulgur zitten namelijk twee keer zoveel vezels!