Gezond - Leef de Gouden Jaren!

Wil jij ook eten zoals de Blue Zone-ers? In de Blue Zones maken ze hun eten zo veel mogelijk zelf.

Eet langzame en hele koolhydraten. Kies voor bijvoorbeeld volkorenbrood, zilvervliesrijst, haver. En natúúrlijk veel groenten en peulvruchten. Deze voedingsbronnen zitten boordevol belangrijke bouwstoffen. Extra voordeel van langzame koolhydraten is dat je er letterlijk langer op kan teren.

De mensen uit deze gebieden vullen hun maaltijden aan met onder meer vette vis (omega 3), noten (eiwitten, vezels en gezonde vetten) en in de regel weinig tot geen vlees en zuivel. De zuivel die ze eventueel gebruiken, is van een schaap of geit.

Als het om drinken gaat, dan zien we kleine verschillen per gebied, maar dé overeenkomst is: natuurlijke dranken zoals water en kruidenthee. En, in enkele Blue Zones een rood wijntje per dag. Van dat wijntje genieten ze bij het eten en/of in goed gezelschap.

Je hoeft natuurlijk niet van de ene op de andere dag compleet anders te gaan eten en drinken. Kijk welke aanpassing je direct kan maken. Stap voor stap verander je je comfort zone-voedingspatroon langzaamaan in een Blue Zone-voedingspatroon.

Hier vind je binnenkort (h)eerlijke recepten! Alle geïnspireerd op de Blue Zones.

Binnenkort vind je hier de Recepten!

Interesse? Laat hier je emailadres achter en dan informeren wij jou als eerste: